آسانسور کششی
نوشته شده توسط : آسانسورچی

آسانسور کششی:

این آسانسور از جمله قدیمی ترین و پر استفاده ترین مدل است که هم کاربرد خانگی و هم کاربرد تجاری دارد. در این آسانسورها برای جا به جایی از سیم بکسل، وزنه و فلکه استفاده می شود. بیشتر آسانسورهایی که در ایران نصب می گردد از نوع کششی می باشد. این وسیله توسط کابلی که به دور چرخ فلکه موتور که عمدتا در بالای چاهک قرار دارد به بالا و پایین جا به جا می شود، این نوع از آسانسورها معمولا برای ساختمان های متوسط و یا بلند کاربرد دارند و سرعت حرکت آنها به مراتب بیشتر از سیستم هیدرولیک می باشد، وجود وزنه تعادل در این وسیله باعث می شود که این سیستم بسیار کار آمد تر از قبل باشند.

آسانسورهای کششی خود به دو دسته اصلی تقسیم می شوند:

 آسانسور گیربکس:

در این نوع آسانسور یک گیربکس متصل به موتور وجود دارد که چرخی از طناب ها را حرکت داده و می چرخاند. گیربکس نیروی موتور را دریافت کرده و قدرت آن را افزایش (در نتیجه سرعت چرخش را کاهش) می دهد

موتور گیربکس تک سرعته:

در این نوع سیستم مزایایی وجود دارد که با دیگر سیستم ها نمیتوان به ان دست یافت( مثل شتابگیری مثبت و منفی بسیار ارام).موتور اسانسور نیروی خودرا از طریق گیربکس به اسانسور منتقل میکند و اسانسور بوسیله ترمز موتور اسانسور کاهش می یابد ودر نهایت در تراز طبقه متوقف میشود.

موتور گیربکس دو سرعته:

در این نوع اسانسور با دور تند شروع به حرکت میکند.موتورهای گیربکس نسبت به نوع تک سرعته خود دارای معایبی هستند یکی از این معایب استارت و استپ های ناگهانی است این تکان ها علاوه بر این که مسافران حس میکنند باعث فرسوده شدن قطعات اسانسور می شوند و همچنین باعث افزایش هزینه برق می شود.

در اخر باهم به برخی  از برند های موتور گیربکس میپردازیم:ایرانی(بهران،یاران،الکو و...) ترک(اکر،اکیش،آرک و...) ایتالیا(ساسی،مونتاناری،ایتال و...) و...

 

آسانسور گیرلس:

در آسانسور گیرلکس چرخ یا فلکه بسیار بزرگی وجود دارد که مستقیما به موتور وصل شده است. موتور این مدل آسانسورها از نوع  گیرلس (فاقد گیربکس) بوده که جایگزین بسیار مناسبی برای موتورهای گیربکسی می باشد موتور های گیرلس با راندمان بالا و حجم پایین و مصرف کم انقلاب بزرگی در صنعت آسانسور ایجاد کرد است.

 





:: برچسب‌ها: آسانسور , کششی ,
:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: